Social Icons

Pages

24 Nisan 2013 Çarşamba

Tatlı Bela İncelemesi ♥

Yabancı Yayınları'ndan
Beautiful Disaster / Tatlı Bela

Kitap İncelemem ♥


Her an benim ne kadar boktan biri olduğumun anlayacak ve
beni terk edecekmişsin gibi hissediyorum.

Benim kitap incelemelerim 0 noktasına inmeden başlamaz bilen biliyordur zaten ☺
O yüzden lafı uzatmamdan sıkılabilirsiniz.Ama sabırlı olun okuyun.Eğleneceksiniz de,yani umarım ☺
(Her zaman biraz spoiler olabilir.Hazırlıklı okuyun)
Tatlı Bela kitabı benim elime geçmeden önce yurtdışı eleştirilerini okumuştum.O nedenle de o kadar heyecanlıydım elime geçmesi için kalan o kısacık süre bana aylar,yıllar gibi gelmişti ☺

Elime ilk aldığımda kitabın kalınlığından dolayı mutlu olduğumu hatırlıyorum.Ama inanın okurken ne denli kalın olduğu (ki yalnızca 427 sayfa) aklınıza dahi gelmiyor! Ben her daim kitabı elime aldığımda şöyle bir dokunur,okşar,hissederim.Huy işte,n'aparsın ?! ☺Çoğu zaman kitaba karşı negatif ve pozitif his/düşüncelerim bu anda oluşmaya başlar.Ve muhakkak bir şeye takarım...Takıldıklarıma başlıyorum ☺



Kitabın kapağına takıldım öncelikle.Neden kavanoz içinde kelebek??
Bir araştırma sonucu buldum ki, goodreads sitesinde bir konu açmışlar bununla ilgili.Orada yazılmış bir yorum mantıken benim aklıma gelen şeye yatkın geldi.Eğer sizin de kafanıza takılmışsa diye ki Blog Turumuzda kapaklarla ilgili bir çok şey paylaşıldı ama dip not düşmekte zarar görmüyorum paylaşayım istiyorum.İşte yorum, sizler için çevirdim:


Kami (WickedKarma) Kami (WickedKarma)
Tatlı(beautiful)-kelebek- bela(disaster)-kavanoz- anlamının böylesine güzel bir yaratığı tutsak etmenin çok üzücü olduğunu yansıttığını düşünüyorum.Belki iki karakterin ilişkilerini simgeliyordur.Tatlı-güzel- bir potansiyeli olan karmakarışık bir ilişkiyi.

 Benim tahminimin aynısı.Ve haklı olduğumuzu düşünüyorum.Ancak bu denli derin bir anlama gerek varmıymış emin değilim.İlla ki dövmeli biri olması gerek değildi belki kapakta  ama en azından kitabın konusunu,temasını yansıtacak bir şey olabilirdide.Kelebekli olmasının en büyük yararı ayraçlara olmuş ama onu söylemeden geçemeyeceğim.Ayraçlar bir harika ♥ ☺

 Kitabın kapağını ilk açtığınızda karşınızda masmavi bir kelebek çıkıyor.Hatta bir değil iki ☺O detay çoook hoşuma gitti.Kitapların içindeki böylesine minik sürprizlere bayılıyorum.

Kitabın çevirisinde bir sorun yoktu gibi ama sanki düzenlemelerinde biraz sıkıntı olmuş.Bazı kelimelerin harfleri eksikti ya da yanlış yazılmıştı.Ama bunlar çok küçük detaylar.İnsanlık hali deyip,görmezden gelinebilir.

Kitabı kısaca özetlersem;
hayatından en yakın arkadaşı America ile kaçıp,üniversiteye gelmiş,geçmişinden kaçarak onu yok saymaya çalışan bir kızdı Abby.Daha ilk günden arkadaşı America kendine sevgili edinir ve aşık olur.Abby'i de sevgilisinin kuzeninin dövüşe çıkacağı üniversitenin gizli dövüşlerine götürür.
Orada şans eseri karşılaşan çiftimiz aşık olur.Abby Travis'in tammamen arkasında bıraktığı hayatının insana bürünmüş hali olduğunu düşünür ve ondan kaçar.Ancak Travis bulduğu değerli şeyleri kolay bırakan biri değildir.Ve çapkın halinden aşk adına arkadaşlığı bile kabul edecek hale gelir.Sonra kızımızla bir iddaya girerler ve Abby kaybeder.1 ay onunla yaşamak zorunda kalır.Başka sevgili olmuş olsa da gönlü Travis için atıyordur.Ve sonunda tüm okulun da dedikodusunu yaptığı gibi sevgili olurlar.Ancak sonra Abby'nin nefret ettiği babası gelir ve herşey bozulur.Vegas,günah şehri aralarına girer,mafya,kumar ve sonunda Travis'in kaçınılmazı olan dövüş.Mafya babasının teklifiyle beraber işler raydan çıkar ve oğlumuz harap olur.
Ancak aşk ve aşk adamı Travis bu kadar kolay pes etmeyecektir..

Yorumuma gelecek olursak,öncelikle kitabın ilk sayfadan aksiyona geçiş yapması beni bağlayan ana özelliklerinden biri oldu.Okuduklarım hep klişe bu aralar.Sanki tüm yazarlar bir araya gelip aynı kalıptan çıkarmışlar gibi.Giriş gelişme sonuç şeklinde,kompozisyon gibi kitap okur olduk! Prensimizle tanışmaları için 20 sayfa,ardından tanışırlar ve birbirlerine vurulurlar bir 15 sayfa daha vs vs.... Bu kitapta o tabu yıkıldı.Her klişeden biraz vardı aslında ama enteresan bir şekilde yokmuş hissi uyandırdı.Bu çiftimizde de kızımız ilk başta çocuktan kaçındı hatta uzunca bir süre,ancak erkek kahramanımız o denli kendini aştı ki klişeleri yıkmayı başardı!



Travis başlarda öyle bir resmedildi ki sonradan dönüştüğü kişiye en az Abby kadar ben de inanamadım.Önce kavgacı,kadınlara kağıt mendil muamelesi yapan,serseri bir tip olarak gördük onu.Ha derseniz ki sonralarında değişti mi? İşte enteresan kısımlarından bir tanesi daha! Değişiyor hem de süper hızlı bir şekilde,bambaşka bir insana dönüşüyor! Şimdi diyeceksiniz ki bir insan nasıl bu denli kolay değişebilir? İşin püf noktası şu, değişmiyor da ondan.Bu saydığım özelliklerin hepsine hala sahip,ancak o özelliklerin altını görebilmemiz için karanlık bölgeleri şefaflaştırıyor yazar.Yazara dair sevdiğim özelliklerden biri olmayı da başarıyor tabii hemen ☺İsterseniz o özellikleri ve görünüş ile şeffaflaşmış hallerini inceleyelim

İlk belirgin özellik Kavgacılığıydı.Travis hala kavga eden,hatta kavga etmeyi seven bir erkek.Ama kavga etmekteki yeteneğini öğrendikçe (spoiler vermeden burayı netleştiremem.Merak ediyorsanız okumak zorunda kalacaksınız) okuyucu olarak siz diyorsunuz "Bu çocuk kavga etmesin de ne yapsın?".
İkinci özelliği her yakışıklı 'kötü çocuğumuzun' sahip olduğu kadınlar ve onlara davranış şekillerindeki sorunlar.Kızların ona davranışlarına öyle bir şahit oluyorsunuz ki hemcinslerim olmasına rağmen o tip kızlara koşup bir tane patlatasım geliyor.Çocuk o halde bile onlara ne el kaldırıyor,ne bir şey.Hiçbir söz vermeden kendini ona sunan kızlarda suç!Çocuğun yaptıklarını (ki özellikle gösterebileceğim bir abes davranışı yok.Kabul etmedikleri hiçbir şeyi yapmıyor zaten.) da onaylamıyorum elbette.Ama onlara aşık olduğunu söyleyip,saf kızları avlayan biri de değil zaten...Okuduğum yorumlarda Travis için söylenenlere bir anlam veremedim.Aynı kitabı mı okuduk acaba? diye sordum kendime.

Abby ise tam tersi.İyi kız,masum kız diye tanıtılıyor kitapta başlarda.Pembe süveter,inci küpe şeklinde dövüşü seyretmeye gidip tanışıyor oğlumuzla.Oğlumuzun kuzeni Shepley kızımızın en yakın arkadaşı America ile beraber.Travis daha ilk gördüğünde ona 'güvercin' adını takıyor.Sonra gel zaman git zaman bunlar arkadaş oluyorlar.Çünkü Abby tamamen 'onun gibi' erkeklerden kaçmakta.Yani aslında bizim 'iyi kızımızın' geçmişi o kadar da iyi değil.Ona aşık olduğu barizken gidip başka biriyle çıkması beni ennn deli eden noktaydı.Abby karakterini açıklamaya daha derinlemesine giremeyeceğim çünkü cidden sinirlerimin buna elverişli olduğunu sanmıyorum.Travis için söylenenlere katılmıyor olabilirim ancak Abby tamamen başka bir konu! Aslında şımarık,mızmız bir yeni yetmeden daha fazlası olmayıpta akıllı olduklarını sanan,bilmişlik taslayan karakterlerden nefffret ediyorum!! Çok mızıldayan kızlardan,aptal aptal hata yapanlardan,kendi bildiğini okuyup başını belaya sokunca yardım arayan kızlardan da nefret ediyorum! Okurken saçını başını yolasım geliyor.Abby belki böyle değil ama 'babasıyla ilgili sorunlu' kızlar kategorisinde ön sırada! Ayh! Ya sorununu çöz ya da defol diye yırtındım kitabı okurken.


                

Travis'e acıdım daha iyisini bulursun bırak peşini diye.Ama o da bir takık ki sormayın! Kız kaçtı o kovaladı,kız itti o yapıştı.Bir ara yıldım ara verdim.Travis'in bu denli aşık olabileceğini hayal edemezdim ☺ Bu kadar olumsuz yorumuma rağmen kitaba AŞIK OLDUM !
Neyse,konuyu kısaca özetlemiştim zaten.
Karakterlerimizin aşkı o denli gerçekti ki ben de yaşadım onlarla birlikte.Yaşıt olmamız da ekstra bir artıydı tabii.
  İstediğim her şeye sahip bir kitap bulmuş oldum.Yalnızca aşık olma,sevgililik partını değil sonrasına da göz gezdirebileceğiniz bir kitap Tatlı Bela.Aşkın her zaman kolay olmayacağını,bu duyguyu iki kişini yaşadığını hatırlatan bir kitap.İki farklı düşüncesi olan,faklı bakış açıları ve yorumları olan insanın.Biz de bunlara şahitlik ediyoruz işte okurken.Kavgalarına,aşklarına,ilklerine,acılarına,korkularına,çabalarına ve duygularına şahit oluyoruz.Bu çifti gözümde gerçek kılan şey buydu işte.Yalnızca aşkla olmayacağını düşünen,mantıklı (bazen absürt) kararlar alan bir kızla,çok uç bir yaşamı,kişiliği,ailesi olan bir erkeğin aşkıydı bu.Herşeyin azıyla yetinebilen ama yaşadımı da sonuna kadar yoğun bir şekilde yaşayan Travis'e tanıklık ediyoruz.Çocuk öyle bir aşıktı ki aşık olmaya aşık oldum okurken!Gelen,okuduğum tüm kötü yorumlara rağmen kitap muhteşemdi! Onların Travis'i anlamadıklarını,belki de anlamak istemediklerini düşünüyorum.O benim siyah atlı prensim! İki kez okudum ve yeniden onun duygularına şahit olup o salak Abby'i kıskanmak için okumak istiyorum ☺

Karmaşık,gel-gitleri olan bir aşk hikayesi Tatlı Bela.İkinci kitabında Travis'in ağzından okumak daha güzel olacak diye düşünüyorum ☺Onun Romantikliği beni benden alıyor yahu! ♥








Böylelikle Blog turuma ait Tatlı Bela İncelememin de sonuna gelmiş oluyoruz. Umarım hoşunuza gitmiştir ;)
OGBT da BookS N BookS'un diğer yayınlarına bakmak için link de vereyim hemen ☺


OGBT Facebook Sayfası


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Sample text

Sample Text

.. BookS N BookS ..

Sample Text

BookS N BookS Bloguma HOŞGELDİNİZ !

Kitaplarla ilgili istediklerinizi bulacağınızı umuyorum :)